17/5

Har precis satt mig här vid datorn, kikar runt lite på bloggar och bara varvar ner. Nattade Millsan vid halv 8 tiden och det tog inte lång tid innan hon somnade som en stock. Efter det åt jag och james mat tillsammans och sen drog jag mig tillbaka och la mig i badet. Känner mig något piggare efter ett härligt bad och lite sofis mode läsning.
Tråkigt är dock att mitt hår fortsätter falla av så fort man nuddar det... har jag skrivit om det här?
Kan få ut stora tussar hår när jag drar handen igenom eller borstar det, grät en förmiddag och smsade james och sa att jag köper dom dyraste j*vla tabletterna som finns. och han förstod mig, typ . 399 kr gick kalaset på, räcker en månad och ska äta minst 3 månader... vågar knappt borsta håret längre, har alltid haft mycker och tjockt hår, men inte längre. men tur att jag haft det kanske, annars skulle jag bergis vara skallig nu.
om tabletterna funkar så ska jag hylla dom till skyarna här i bloggen, de kan jag lova! om inte ... så kommer ni märka det.. trust me.

men som sagt känner mig lite bättre... haha.
sitter gärna och kollar runt på inredning till millsans rum, åh som jag längtar efter att få ge min lilla solstråle ett eget rum! ska bli så roligt, och gud så mycket fint det finns att köpa! hade en idèe men nu har jag ändrat mig igen, men så som jag tänker nu så blir det. dyra tapeter och dyra inredningsdetaljer men fint är det och de är viktigast!

Imorgon ska jag nog ta mig ut på en liten promenad med millie om jag orkar. Känns som vi båda behöver lite frisk luft. och jag behöver veeerkligen röra på mig! insåg idag att bikinin som jag köpt som är så snygg på min brunbrända kropp skulle vara ännu snyggare om jag bara gick ner några kilon till.. får höra "precis fött barn" väldigt ofta och nej nej nej, köper inte det. Måste vara snygg ändå, men om det blir så att jag faller tillbaka och sitter i soffan och käkar bullar med james istället .. så kommer ni höra mig i sommar "jaa jag har ju precis fött barn såå att... " hahaha

godnatt !
/freja

Kommentarer
Postat av: Alex

"Även om det är helt normalt att tappa mycket hår efter graviditeten så kan det vara en relativt chockartad upplevelse för nyblivna mammor. Under graviditeten tycker de allra flesta att de får tjockare hår, men upptäcker att de tappar mer hår än vanligt när barnet är fött. En del kvinnor får helt kala fläckar, speciellt vid pannans hårfäste.



Många tror att amning är boven i dramat, men det är inte sant. Även om barnet tar väldigt mycket näring och vitaminer från mamman via mjölken så påverkar det inte håret.



För att förstå hur allt hänger ihop måste man veta hur håret växer. I vanliga fall befinner sig 90% av Dina hårstrån i växtfasen. Den varar i 4 – 6 år. 10 % av håret har då passerat växtfasen och gått vidare till vilofasen, det förbereder sig för att falla av. Denna fas varar i 2 – 3 månader.



Ökningen av hormoner såsom östrogen förlänger vilofasen och förebygger alltså håravfallet. När barnet är fött planar hormonnivåerna ut till det normala och alla hårstrån som befunnit sig i vilofasen faller av. Det kan kännas som att man tappar alldeles för mycket, men håret tar bara igen det det inte har gjort de senaste nio månaderna.



Håravfallet är bara tillfälligt och man är tillbaka i den normala hårväxtcykeln inom tre till sex månader.



En god nyhet i alla fall är att den här sortens håravfall aldrig leder till ett helt kalt huvud!"



Tappade själv MYCKET hår några månader efter min förlossning och nu när det vuxit ut en bit så har jag massa strån som är kortare än resten av håret, men det är bara att gilla läget för det växer ju ut igen :)



Hittade texten här: http://blog.frisorska.se/category/skonhet/frisorfakta/



Ha det gott! :)

2011-05-17 @ 22:46:48
Postat av: Alex

"Även om det är helt normalt att tappa mycket hår efter graviditeten så kan det vara en relativt chockartad upplevelse för nyblivna mammor. Under graviditeten tycker de allra flesta att de får tjockare hår, men upptäcker att de tappar mer hår än vanligt när barnet är fött. En del kvinnor får helt kala fläckar, speciellt vid pannans hårfäste.



Många tror att amning är boven i dramat, men det är inte sant. Även om barnet tar väldigt mycket näring och vitaminer från mamman via mjölken så påverkar det inte håret.



För att förstå hur allt hänger ihop måste man veta hur håret växer. I vanliga fall befinner sig 90% av Dina hårstrån i växtfasen. Den varar i 4 – 6 år. 10 % av håret har då passerat växtfasen och gått vidare till vilofasen, det förbereder sig för att falla av. Denna fas varar i 2 – 3 månader.



Ökningen av hormoner såsom östrogen förlänger vilofasen och förebygger alltså håravfallet. När barnet är fött planar hormonnivåerna ut till det normala och alla hårstrån som befunnit sig i vilofasen faller av. Det kan kännas som att man tappar alldeles för mycket, men håret tar bara igen det det inte har gjort de senaste nio månaderna.



Håravfallet är bara tillfälligt och man är tillbaka i den normala hårväxtcykeln inom tre till sex månader.



En god nyhet i alla fall är att den här sortens håravfall aldrig leder till ett helt kalt huvud!"



Tappade själv MYCKET hår några månader efter min förlossning och nu när det vuxit ut en bit så har jag massa strån som är kortare än resten av håret, men det är bara att gilla läget för det växer ju ut igen :)



Hittade texten här: http://blog.frisorska.se/category/skonhet/frisorfakta/



Ha det gott! :)

2011-05-17 @ 22:47:24
Postat av: josefine

Min syrra köpte Priorin, kanske det du testat :) Hennes hår blev ungefär dubbelt så tjockt och såg mindre slitet ut också :D Verkar faktiskt funka skitbra!! :) Litet tips ;D

2011-05-18 @ 15:06:41
URL: http://skitvanlig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0