15/2

Igår när vi var på middag hemma hos james morföräldrar så satt vi och pratade om släktforskning.
 James mormor är jätte duktig på det och har lagt ner jätte mycket tid på att hitta släktingar och historia om hennes släkt långt bak i tiden.
 Och när vi tittade lite på hennes material så blev jag inspirerad.
Inte att leta mig långt bak i tiden utan att hitta släkt som lever nu.
På min pappas sida så har jag inte haft någon kontakt med mina farbröder och inte heller med mina kusiner.
 Dom träffade mig när jag föddes och fram tills att jag var ett år ungefär, sen bröts kontakten och jag har inte haft någon kontakt med någon av dom sen dess.
Även dom bor i västerås och mina kusiner är ungefär i samma ålder som mig,
 så under dom senaste åren har jag undrat över om jag har träffat dom av en slump, kanske på en fest eller mött dom på stan - och inte haft en aning om att de är min/mina kusiner.
Så igår när vi kom hem så tänkte jag, det kan inte vara så svårt att hitta dom..
 Så jag började leta på internet och på facebook. Och efter bara en liten stund så hittade jag dom,
 där va dom - mina kusiner.
Så jag la till dom som vänner på facebook och hoppades på att dom skulle accpetera.
Så idag när jag sitter vid datorn så skriver min ena kusin till mig.

j- "hej! Jag känner igen dig men jag kan inte placera dig."
f- "hej, jag kan va helt fel ute men jag tror vi är kusiner.."

overkligt, men så roligt. chockade satt vi där och skrev till varandra och visste inte riktigt var vi skulle börja. Vi har ju missat 20 år av varandras liv men har hela tiden funderat över varandra. Det är en sjuk känsla när man kan prata med en främling och det känns som att man känner personen redan.
Så hela eftermiddagen satt jag vid datorn och pratade om allt mellan himmel och jord.
Jag satt och skrattade för mig själv, så overkligt och jag kan fortfarande inte förstå det .
Varför har jag inte tänk på de här tidigare? När det var så lätt att hitta dom, tacka veta internet!
När vi avslutade våran lilla pratstund bestämde vi oss för att ta en fika nån dag och ses!
Så spännande fortsättning följer..


/freja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0