30/9

En väldigt dålig dag för att blogga, eller göra någonting alls helt enkelt. Vaknade upp imorse och kände mig så otroligt äcklig, går upp och går på toa, speglar mig och ser att jag känner mig precis lika äcklig som jag ser ut.
håret ser ut som en katastrof, näsan är röd, läpparna är trasiga och blöder, halsen gör ont och är svullen och ögonen hänger ner i knäväcken. Yeah.. det glamourösa livet som jag lever, haha.
men tog mig upp kl 8 för att tvätta. jag borde ha legat kvar och sovit, vilket james tydligt sa till mig .. men jag står inte ut med tanken på att inte ha någonting att göra. Att bara ligga som ett mähä. Jag tvättade tre maskiner sen hängde jag upp det på vårat ny inköpta torkställ och dog sen framför tvn. svenssonsvensson, hem till gården och dokumentären the cove. Det sista var inte mitt smartaste drag idag, känsligare än vanligt så har legat här och tyckt synd om mig och delfinerna och gråtit. mest för delfinernas skull. Bodde jag i usa där det är aktuellt skulle jag också bli aktivist, hjälpa delfinerna. men det känns lite svårt här. får åka till kolmården och släppa alla delfiner fria. ska jag banne mig göra. Ni som inte sätt den här dokumentären borde se den, alltså THE COVE . Sjukt bra och intressant. Handlar alltså om taiti i japan där dom dödar ca 23.000 delfiner per år och säljer köttet som valkött så invånarna tror att det är bra kött, men i självverket är det delfin kött som innehåller en hög halt av kvicksilver som är otroligt farligt och skadar människor. Det serverar dom till barnen i skolorna. Hemskt.

Det ni ser på den högra bilden är precis vad ni tror att det är, blod. Det är en vik där dom fångar in valarna och högger ihjäl dom helt utan sympati. Bara står och högger rakt ner i vattnet och man ser hur vattnets färg ändras från att dom kommer i sina båtar tills att dom åker därifrån. Vattnet var klartblått och när dom är färdiga och dragit upp delfinerna på båtar så åker dom iväg och vattnet är inte längre blått, det är blods rött.
Människorna som gör det här är verkligen människor helt utan sympati, dom bryr sig inte om att det är oskyldiga djur som aldrig har gjort oss människor någonting ont alls. Visste ni om att definer är det ända djur i havet som har försökt och har räddat människor ? från hajar, från att drunkna och av alla möjliga annledningar. Och kolla vad som här människorna gör mot dom ..



Nu ska jag lägga mig och dö framför tvn igen och vänta på att james kommer hem med nässpray så jag kan andas som folk. Kanske skriver någonting senare om jag orkar !
/freja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0