19/9

Så här har vi min nya blogg, lite personligare & lite snällare.
Kommer skriva om vad jag gör om dagarna och vad som händer i mitt liv!
Förhoppningsvis kommer ni gilla det ni läser och hänga kvar (:



idag är det Valdag, och jag har varit en bra medborgare och röstat! Även fast många nog inte tror det så är politik något jag är väldigt intresserad av, mina föräldrar har alltid sagt att jag borde bli politiker - väldigt mycket åsikter med väldigt lite innanför pannbenet, haha skämt och sido. Jag röstade med hjärtat och lite med hjärnan.
Jag & Kim kom fram till att det var väldigt roligt, haha man kände sig viktig på något sätt!
Men självklart hade själva röstandet inte varit lika roligt om det inte vore för att det gjordes med kim<3

Men är det bara jag av alla människor som kommer sitta uppe ikväll och kolla på valvakan ? jag känner mig jätte spänd inför de här, haha, det här är stort! Tänker bunkra upp med godsaker, filtar och kuddar. Så är jag redo för ett Regeringsbyte!


Söndagar brukade vara min hatdag, jag var bakis, reflekterade helgen och hade ångest över allt dumt jag lyckats göra under helgens bravader. När jag tänker på det så är det väldigt komiskt och jag kan sakna mina och yess samtal på söndagen när vi riktigt skämdes, och jag kan sakna att ta en tur i frisk luft med kim på söndag eftermiddagen och prata om vilken dunderfylla man haft. Haha jag skrattar åt det nu, men då var det nödvändigt.
Behövde höra att de va faktiskt inte så farligt, att man inte skämt ut sig så mycket utan klarat sig ganska bra, haha för det är de vänner gör, ljuger om att man va ganska så städad och inte alls skämde ut sig så mycket som man tror, för att lindra lite av den ångest som har dränk en under morgonen.
Mina nära vänner som fortfarande har supar helger tycks aldrig ha samma problem, kanske för att dom är lite äldre och klokare nu eller bara lite försiktigare med va dom häller i sig än va jag var. Men ibland, ytterst sällan men ibland så gör dom det, dom super sig fulla att dom skämmer ut sig och måste prata om det. haha och det lever jag på, att skratta åt deras bravader om hur dom ramlat på krogen eller käkat kakor och hittat kakbitar på både de ena och de andra stället sen. haha ja ni vet vilka ni är! Då skrattar jag åt dom och tycker att de är bra, man ska leva fullt ut och inte ångra någonting, man ska vara stolt över det man gör, även fast det känns jävligt korkat. Så jag lever på deras bravader samtidigt som jag är så glad att jag slipper göra det själv.


Nej nu ska jag ta och göra någon nytta, kanske städa upp lite om jag orkar. Ikväll kommer Michelle över en stund och snackar lite skit och umgås så det ska bli trevligt. Får se var dagen mer har att erbjuda.

/freja







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0