8/10

vilken dag! började morgonen (eller rättare sagt klockan halv 11) med att ta mig till barnmorskan, michaela va snäll och gjorde mig sällskap! Barnmorskan Tove mätte och lyssnade på hjärtljud. Och så tog jag massa prover.
Allt är normalt och bra och litens hjärta slår alldeles lagom fort, hon är verkligen liten, så att jag kallar henne liten är inge konstigt! Hon borde heta liten, så LITEN är hon. hahaha gud va jag tjatar. (och ser ni att jag skriver hon? jag vet inte ens hundra att de är en tjej än men jag bara känner det på mig, men på tisdag vet vi säkert! och tills dess säger jag hon även fast det kanske är en pojke. men de tror jag inte!" 
I vilket fall så ligger jag under medel när det gäller hur stor jag är, är relativt liten om man jämför med andra (tex michaela haha) men det är rätt skönt att veta att jag kommer få en liten bebis och ingen jätte bebis, men visst skulle de se roligt ut om jag fick en jätte bebis .. lilla jag med en fem kilos klump. hahaha!
nejdå de får vi hoppas att jag slipper, men så tog jag som sagt massa prover och allt är bra förutom mitt blodvärde. och dom där jävla järntabletterna. jag hatar dom och dom smakar röv! men nu måste jag nog öka dosen, så när gick hem sen så gick jag in på ica och köpte leverpastej och så åt jag blodpudding när jag kom hem. haha nu jävlar ska de bli bra! Vill ju inte att liten ska lida. måste få i mig mycket järn! nån som har nått mer bra tips på något med mkt järn i ?

Efter de lilla besöket så tog vi oss ner på stan, blev lite kaffe på ett fik och lite kolla runt i affärer. mycket trevligt!
lämnade av mich vid bussen och tänkte att jag går till jobbet och säger hej.. då så blir man tvungen att jobba hahah. lite roligt faktiskt är där i en kvart och säljer för några tusen, men va ska man säga har talang för sånt där;) sen så tog jag bussen hem och nu sitter jag här och väntar på pappa. Snälla underbara pappa som ska ut på foglossningsbältes jakt med mig, han tycker så synd om mig som har ont så han ska köpa ett till mig nu på sturt så jag slipper vänta och beställa ett! åh så underbart skönt de ska bli. lycka är.

nu ska jag dra på mig en tröja innan han kommer!
kkommer kanske ett inlägg ikväll!
/freja


Kommentarer
Postat av: Kim

Ät jordgubbar, mycket järn i dom och drick apelsinjuice c-vitaminen gör att järnet tas upp snabbare av kroppen eller nåt sånt (: love!

2010-10-08 @ 20:23:13
Postat av: michaela

haha, vadå, jag var vell inge stor heller?! ;)

2010-10-09 @ 12:43:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0